Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

måndag 29 oktober 2018

Och vördnad åt er som står


Tack Gud för herdar och förkunnare och ni med profetisk gåva som lyfter sanningen, förmanar och leder i rättfärdigheten från Fadern genom Jesus Kristus vår Herre, i den Helige Ande.

Guds frid vare med er Gudsmän som i denna mörka tid står upp för sanningen.

Jag hoppas att ni alltid är i de troendes böner.
Elia, trodde han var ensam, precis som jag själv ofta gör. Inte som profet utan som enkel kristen som betraktar en värld som fött ett avfall jag inte kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi. Kanske var det så Elia också kände?

Men Gud sa till Elia att han hade sparat åt sig 7 000 män som inte böjt knä för Baal.

Det ska vi komma ihåg och vi ska veta att vi enas och älskar varandra i Anden och inte glömma att be för varandra.

Gud vare med oss alla!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar