Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

fredag 2 november 2018

En obesvarad bön är också ett svar




Det här tycker jag är en så viktig sanning i det levande kristna livet, för liten och stor, för fattig och rik. Det är ett ord att minnas när det inte går som man vill. 


Herre, Herre, öppna blott mitt öga
För de skatter jag dock verkligt har! (ur 'Under över under', av Lina Sandell)


Nåden ger mig insikt i att jag är där jag ska vara och gör det jag ska göra och att jag är på den rätta vägen. Men bara nåden gör det.
Det är något helt annat som skapar förvirring, oro och osäkerhet. Men i nåden är jag säker och i tryggheten har jag frid.
Ja, nåden är en stor nåd. Större än jag kan förstå. 

Oro är fiendskapets tecken, en brinnande pil som outsläckt kan sätta i brand. 

Det är inte min vilja som gör Guds rike, Guds vilja gör Guds rike och Guds rike gör Guds vilja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar