Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

lördag 3 november 2018

En ofattbar nåd



Hur, Gud, är denna välsignelse möjlig? Att jag, den obetydligaste, ovärdigaste, mest okända av människor ska få denna nåd?

Hur kan jag av alla människor få tro ditt ord och hålla det kärt? När miljarder förkastar det så ger du det åt mig. Kungar, statsmän, politiker, akademiker, präster, teologer, vetenskapsmän, pristagare och hyllade, rika och stora, kända och upphöjda, dom säger att ditt ord inte är sanning.

Men mig Herre? Jag? Vem är jag?

Knappt med pengar, arbetslös, kraftlös, med en tro som knappt kan fylla mina lungor.

MIG GER DU DITT ORD HERRE!!

DITT ORDS FRÄLSNING, RIKEDOM OCH KRAFT, MIN LIVSLUFT ÄR DU HERRE JESUS KRISTUS!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar