Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

torsdag 15 november 2018

Res er upp och lyft upp era huvuden



Men när detta börjar ske, res er
upp och lyft upp era huvuden, för
då närmar sig er befrielse.
Luk 21:28


Det är otroligt viktigt att vi inte skäms för Jesus utan överallt är öppna med vår tro så långt det är möjligt.

Människans uppenbara förstörelse av världen har gett oss ett verktyg.

En professor i religionsvetenskap, David Thurfjell, sa i en intervju för ett tag sen att kristna skäms för sin tro för att de inte längre "äger ordet". Jag har läst lite av Thurfjell och har nån bok av honom här nånstans, Det gudlösa folket.

Det är mycket allvarligt att kristna skäms för Jesus och sanningen, att man känner att man hamnar i underläge i den profana debatten, där människor skryter om sin vetenskap och sina samhällsbyggen, sin skendemokrati, sina döda tillgångar och vad det nu är man stoltserar över.

Men kom ihåg: Peka bara på världen och fråga vad för sanning dom tror på? Är det plastöarna i haven? Att hälften av planetens djurarter utrotats på bara några decennier? Att man kan förgöra hela mänskligheten med ett knapptryck? Hundratals miljoner slaktade i meningslösa och ständigt återkommande krig? Även om ni botar fler med er medicinska vetenskap så gör ni ännu fler sjuka med era andra kunskaper. Så vad är summan av er sanning? Vart har er tro på er själva tagit er?

Jag har använt detta sätt att argumentera när människor ifrågasätter min tro och det har blivit tyst.

Det är så tydligt att människor nu börjar se vart man är på väg att man inte längre kan argumentera för sin människotro längre.

Det tankeutrymmet och det vacuum som lämnas bör vi ta vara på och föra in sanningen, innan någon annan för in något annat.
Och inte minst börja stå för sanningen, för medan världen rasar står Guds ord intakt. Guds rätter och Guds ordning håller när babelbygget rasar samman och det är enkelt att visa på genom att peka på verkligheten som ingen kan förneka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar