Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

fredag 19 oktober 2018

Tar ni anstöt av detta? Del 1


Det är inte lätt idag att som kristen stå emot världens tryck med ultraliberala åsikter och idéer som växer i styrka och suger in allt fler och urholkar etik och moral i samhället.
Grupptrycket blir allt större och det är nog något de flesta stöter på och känner av i sin vardag. Det är också mer inflammerat idag, vilket inte gör det lättare att stå emot. Vi vet ju hur så många har lämnat Ordet för världen, ett värre exempel än Sverige på den punkten får man leta efter långt tillbaka i tiden.

Texten i Johannes sjätte kapitel slog mig där Jesus pratar om hur han är livets bröd som kommit ner från himlen och hur man måste äta hans kropp och dricka hans blod.

Det här var väldigt främmande för de religiösa ledarna och folket som blev upprörda och tog anstöt. Men det var Guds ord genom Jesus.

Detta delade lärjungaskaran och många lämnade honom för de här orden. Antagligen inte för ordens skull utan för hur deras egen ställning i den judiska gruppen, folket, skulle påverkas. Judarna hade ju protesterat.

Från den tiden drog sig många av hans lärjungar tillbaka och vandrade inte längre med honom. 
Joh 6:66

Likadant är det idag, att Ordet delar och separerar. Men de av oss som stannar hos Guds Ord ska inte strida inbördes utan istället sluta oss samman och stötta varandra och inte vara blinda för det pågående kriget.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar