Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

tisdag 23 oktober 2018

Tar ni anstöt av detta? Del 3



Min bön och förhoppning är att Guds församling i Sverige ska stå rakryggade och inte böja sig för det ultraliberala, massiva åsiktstrycket. (Kol 1:21-23)

Ett litet mått surdeg syrar ju hela degen och vi behöver hålla oss vakna och förbereda oss i Guds nåd för det som kommer.


"Många" av Jesu lärjungar lämnade honom på grund av världens motstånd mot det Jesus
förkunnade i Johannes sjätte kapitel och "vandrade inte längre med honom".

Då sa Jesus till de tolv: Inte vill väl också ni gå bort? 

Då svarade Simon Petrus honom: Herre, till vem ska vi gå? Du har det eviga livets ord,
och vi tror och är övertygade om att du är Kristus, den levande Gudens Son. 

Ja, käre Petrus, till vem skulle vi gå?

Sanningen är att det finns ingen mellanlandning mellan Jesus Kristus och Satan Djävulen. Antingen är man Guds vän och världens fiende eller tvärtom (Jak 4:4) . Tillhör man inte Jesus tillhör man Satan.

Världens löften slutar i aska och stoft. Hoppet världen erbjuder är tomhet. Lönen är slaveri och död. 


Vi har det levande Ordet, det eviga livets ord, Herren Jesus Kristus, den levande Gudens Son.
I Herren har vi det sanna löftet och det hopp som bär hela vägen till det förhärligade mötet med honom.


Må vi vaka och be att Gud bevarar oss i Jesus så att vi håller fast vid honom med all den tro, kraft och uthållighet Gud vill ge oss. Amen

Psaltaren 119 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar