Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

torsdag 18 januari 2024

Be om omvändelse i landet och framgång för Guds ord

Om någon talar skall han tala i enlighet med Guds ord. 1 Pet 4:11

Därför ber och talar kristna med hjälp av ordet omvändelse när vi ber och verkar för folkets tro på Jesus Kristus. Detta ord, i olika verbformer, förekommer 34 gånger i NT. Ordet "väckelse" förekommer aldrig i NT. Jesus och lärjungarna predikar alltså inte "vakna" utan "omvänd er"! Därför står det skrivet att omvändelse och syndernas förlåtelse skall predikas i hans namn för alla folk, med början i Jerusalem. Luk. 24:47

Istället för väckelse är det hög tid att tänka och tala omvändelseVi kristna hoppas på den omvändelse för folket och världen som Jesus Kristus lärt oss och talar om. Inget annat, eftersom vi ska tala i enlighet med Guds ord. 

I Apg. 6 kan vi läsa hur man blivit upptagna med olika ting och hur Guds ord försummades varför mer fokus lades på bön och Guds ord och hur Guds ord hade framgång och antalet lärjungar i Jerusalem ökade kraftigt. Även en stor skara präster blev lydiga mot tron. Apg. 6:7

Ber vi Gud om omvändelse i Jesus Kristus och om ordets framgång, då kan också stora saker ske. På honom kan vi lita och förtrösta i allt. Han är den levande och sanne Guden, i kraft av hans ord skapades himmel och jord och bara i honom finns frälsningen, nåden, friden och det eviga livet. Amen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar