Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

lördag 2 december 2023

Tro och förtrösta på Gud, inte på människor

 

  • Vi behöver förtrösta på Gud och inte på människor.

  • Så säger Herren:
  • Förbannad är den man
  • som förtröstar på människor
  • och söker sin styrka
  • i det som är kött
  • och vars hjärta vänder sig bort från Herren.
  • Han är som en torr buske
  • på heden
  • och får inte se något gott komma.
  • Han måste bo på förbrända platser i öknen,
  • i ett land med salthedar
  • där ingen vistas.

  • Men välsignad är den man
  • som förtröstar på Herren,
  • den som har Herren
  • till sin förtröstan.
  •  Han är som ett träd
  • planterat vid vatten
  • och som sträcker ut sina rötter
  • till bäcken.
  • Det fruktar inte om hetta kommer,
  • dess löv är alltid gröna.
  • Det blir inte förskräckt
  • om ett torrt år kommer, 
  • och det upphör aldrig att bära frukt. Jer 17:5-8
  • Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar