Veckans ord

Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern. Joh 14:12
scriptkoder.com

lördag 4 november 2023

Israel har försvunnit från kinesiska kartor

Kina vill vara en spelare i regionen trots att konflikten ligger långt utanför Kinas traditionella intresseområde. Ett land där befolkningen dör bara av att inandas den giftiga luften har ambitioner att styra och dominera världen, glatt omedvetna om sin fullkomliga maktlöshet inför Gud. Kina har alltid stoltserat med sin självpåtagna visdom som aldrig visat sig vara annat än nonsens och som jag misstänker kommer avslöjas för dårskap inför världen. Ty för högmodet är fallet sällan långt borta.

Nu ställer man sig på samma sida som världens tyranner, arabstaterna, islamister, terrororganisationer, Iran, Ryssland och Turkiet med flera och alla har tagit ställning för terrorism och mot Israel. Och Kina visar det genom att plocka bort Israel från kartan. Alla andra staters namn är med på kartorna men staten Israel är bortplockad och bara ortsnamnen i landet är kvar. En ohelig allians av gudlösa och skrupelfria skurkstater, mördare, tjuvar, lögnare och terrorister kan nu tydligt ses träda fram.

När kinesiska representanter har tillfrågats har man svarat att "alla relevanta länder finns med på kinesiska kartor."

Men jag är inte förvånad. För egen del funderar jag över vilka produkter jag köper, var de är tillverkade och vem pengarna går till.

https://www.wsj.com/livecoverage/israel-hamas-gaza-war-latest/card/israel-goes-unnamed-on-china-online-maps-aY5VjRWIlsnSMuASZNF2



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar