Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

söndag 2 december 2018

Tack för nåden och friden








Tack för nåden och friden                                                                             1:a Advent 2018





Tack! Gud, Du Högste, för den nåd och den frid, som Kristus på korset mig bragt

Så vill jag helt glömma all världens prakt, så helt glömma all rikedom, ära och makt.


Tack! Du Allsmäktige, för den nåd och den frid, som den Älskade födde i smälek och död

Så vill jag ej mer i värld söka mitt bröd, ja för den goda nåd ge mig ropande nöd


Tack! Helige Fader, för den nåd och den frid, som Sonen vunnit med sitt dyra blod

Så förkastar jag glatt mitt stolta högmod, och vänder mig från mina synders flod


Tack! Herre, för den saliga nåd och den frid, som Du ger åt var en som Dig tro

Så bort att det ängslade tvivelsfröt gro, i frid segra det hopp att hos Dig evigt bo 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar