Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

lördag 10 september 2022

Att inte rösta är också ett val - jag väljer bara min Herre och konung, Jesus Kristus

 


Må Herren Jesu Kristi Gud och Fader vara med oss under det som komma skall och som våra bröder profeterna förutsagt genom den Helige Ande.

Herre, föröka vår tro, ena och stärk oss inför det ofattbara som människan ska se och höra i den tid som kommer, så att vi inte vilseleds och byter ut det enda hoppet vi har i ditt namn mot något annat. Låt delade hjärtan bli hela i tron så att vi avskiljer oss och tar avstånd från den värld som förnekat ditt namn så att vi helt och fullt är av och för dig allena, till ett vittnesbörd för världen.


Fader vår som är i himmelen.

Helgat varde ditt namn.

Tillkomme ditt rike.

Ske Din vilja, såsom i himmelen, så ock på jorden. 

Ge oss vårt bröd för dagen som kommer.

Och förlåt oss våra skulder, såsom vi förlåter dem som har skuld till oss.

Och låt oss inte bli inledda i frestelse, utan rädda oss från det onda.

Ty ditt är riket, makten och äran i evigheters evighet.

Amen.

 


 

 Bara hos Gud har du din ro,

min själ,

från honom kommer mitt hopp.

Bara han är min klippa

och min frälsning, min borg.

Jag ska inte vackla.

Gud är min frälsning

och min ära,

i Gud är min starka klippa,

min tillflykt.

Lita alltid på honom, du folk,

utgjut era hjärtan för honom.

Gud är vår tillflykt. Sela

Människors barn

är bara en vindpust,

myndiga herrar sviker.

I vågskålen är de för lätta,

tillsammans väger de

mindre än luft.

Lita inte till våld,

hoppas inte på stulet gods.

Fäst inte hjärtat vid rikedom,

även om den växer.

Ett har Gud talat,

två ting har jag hört:

Hos Gud finns makten,

och hos dig, Herre, finns nåd.

Du ska löna var och en

efter hans gärningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar