Veckans ord

Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand. Joh 10:27-28
scriptkoder.com

söndag 25 februari 2024

Gudstjänst: 2:a söndagen i Fastan

 Matt 15:21-28. Den kanaaneiska kvinnans stora tro.

Denna berättelse är sålunda ett synnerligen skönt exempel på hur en rätt tro skall övas och segra och slutligen få allt, bara vi följer denna kvinnas föredöme, som icke ens låter Herren Kristus själv rycka detta ja-ordet ur hennes hjärta, att han är barmhärtig och kommer att hjälpa. M. Luther, Huspostillan, 2 sön. i Fastan.

Vår gudstjänst hämtas idag från Mariakyrkan i Uddevalla.


Guds rika nåd och frid vare med oss alla, genom vår Herre Jesus Kristus. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar